Sziasztok!
Kavan szabályzókkal van valakinek tapasztalata?
Esetleg ezzel a konkrét darabbal: Kavan PRO 80SB
Köszi!
Kavan Pro Esc
Re: Kavan Pro Esc
Szia.
Ami igen szimpatikus, hogy a BEC bika rajta .
BÁR nem veletlen nem tették rá a nyákra sok esetben .
Ne fütse túl és ne kapcsoljon le a hőtöl a BEC.
Kavan jó motyókat árul. De azért meghallgatnám én is azt aki már használta.
Ha neked lesz tapasztalatod kérlek írd meg
Ami igen szimpatikus, hogy a BEC bika rajta .
BÁR nem veletlen nem tették rá a nyákra sok esetben .
Ne fütse túl és ne kapcsoljon le a hőtöl a BEC.
Kavan jó motyókat árul. De azért meghallgatnám én is azt aki már használta.
Ha neked lesz tapasztalatod kérlek írd meg
Re: Kavan Pro Esc
Üdv!
Amint kész lesz a vitrolám amibe szánom és berepülöm, megosztom a tapasztalataim a szabival kapcsolatban.
Engem is a 8A-es BEC fogott meg valamint az hogy a leírásban az van hogyha leég a szabályzó tápkártyája
akkor a BEC továbbra is működőképes. Remélem nem parasztvakítás.
Viszont két kérdésem lenne vele kapcsolatba, ez egy kicsit másabb szabi amiket régen használtam.
Az egyik hogy kaptam hozzá egy különálló kondenzátort csatlakozóval, ez mire szolgál és hová kell kötni?
A másik hogy tud hátramenetet a szabályzó. Ezt használhatom arra hogy ha sebességet akarok csökkenteni akkor hátramenetbe kapcsolom a
forgásirányt hogy egyfajta fékként szolgáljon? Hátrahajló légcsavar lesz a vitorlán, nem tudom fordított forgásirányba működhet e.
Köszönöm!
Amint kész lesz a vitrolám amibe szánom és berepülöm, megosztom a tapasztalataim a szabival kapcsolatban.
Engem is a 8A-es BEC fogott meg valamint az hogy a leírásban az van hogyha leég a szabályzó tápkártyája
akkor a BEC továbbra is működőképes. Remélem nem parasztvakítás.
Viszont két kérdésem lenne vele kapcsolatba, ez egy kicsit másabb szabi amiket régen használtam.
Az egyik hogy kaptam hozzá egy különálló kondenzátort csatlakozóval, ez mire szolgál és hová kell kötni?
A másik hogy tud hátramenetet a szabályzó. Ezt használhatom arra hogy ha sebességet akarok csökkenteni akkor hátramenetbe kapcsolom a
forgásirányt hogy egyfajta fékként szolgáljon? Hátrahajló légcsavar lesz a vitorlán, nem tudom fordított forgásirányba működhet e.
Köszönöm!
Re: Kavan Pro Esc
Ha leég a szabályzó akkor elég minden, mert a leégett motor után a szabályzó következik.
Ha a motor nem ég le és a szabályzó van túlterhelve, akkor is leég minden. Szerencse kérdése.
Általában, amikor a motor leég az olyan rövidzárlatot okoz, hogy nyákig ég minden.
Biztos van kivétel, de ritka. Ezért célszerű repülés előtt mérni ezzel: https://rcmodell.com/shop/product_info. ... ts_id/6670
A kondenzátort általában a szabályzóba bemenő nagy áramú kábelnél szoktuk beforrasztani,
ha erre van mód vagy a nyákon van kihagyott furat ahol a helye.
Castlecreation szabályzóknál már gyárilag rajta van, de spórolnak mert nagyon kivan hegyezve 0,5v alul méretezve ott is.
12S konfigurációknál már számít ez is.
Ekkora gépnél, ahol 80A terveztél használni repülőgépnél ez a hátramenet biztosan nem fog menni. Az autós szabályzókban van értelme.
Repülőgépnél olyan terhelést kapna full pozitív pitchről negatívba huzzáskor, hogy széttörik minden.
Ez a mód lenne a 4D mód, amikor 3D/4D repülőgépekkel kis gépekkel művelik ez a 16A/25A szabályzó már létezik, ahol
megoldották, hogy a szabályzó ne égjen le itt van: https://rcmodell.com/shop/product_info. ... ts_id/6663
A szabályzón egy kis gombbal, kell váltani a 3D vagy 4D módot. Tervezik már egy éve, hogy csinálnak nagyobbat is de még nincs.
Egyébként a 4D módhoz speciális repülőgép program kell a rádióban. Olyan gázgörbét kell csinálni, ami nagy titok!
Egyébként annyi, hogy gázkar közép állása a 0 gáz , ezt már eleve meg kell tanítani a szabályzónak.
Ami fontos, hogy 5-10% nulla gáz pontot kell hagyni középen ahova odanézés nélkül is oda tudod mozgatni a gázkart.
Ez azért kell, hogy mikro idő amíg egyik irány átáll a másik irányba.
Régen, amikor még nem voltak ilyen szabályzók, akkor ezalatt a nyugvó pillanatban váltottunk pozitívról negatív pitchre, hogy ne legyen
terhelés a légcsavaron vagy helikopter farok mechanikán, amit egy szervó mozgatott.
Ha nincs ilyen pillanat, akkor a farok mechanika be tud ragadni közép állásban nulla pitch.
S se előre se hátra és biztos törés. Amúgy nulla pitchnél elég nagy lesz a fordulatszám.
Ha rendes légcsavar van, akkor nem ugyan annyit húz előre mint hátra.
Ezért vannak a speciális 4D propellerek: https://rcmodell.com/shop/advanced_sear ... 4D&x=0&y=0
Ezek után kizárt, hogy a kavan 80A szabályzója 4D szabályzó lenne
és nem csak egy rossz fordítás, hogy van hátramenet a szabályzón.
Ami igaz minden brushless szabályzóra, két kábel bármelyikének felcserélése motor oldalon a másik irányba fogj forgatni a motort.
Ha a motor nem ég le és a szabályzó van túlterhelve, akkor is leég minden. Szerencse kérdése.
Általában, amikor a motor leég az olyan rövidzárlatot okoz, hogy nyákig ég minden.
Biztos van kivétel, de ritka. Ezért célszerű repülés előtt mérni ezzel: https://rcmodell.com/shop/product_info. ... ts_id/6670
A kondenzátort általában a szabályzóba bemenő nagy áramú kábelnél szoktuk beforrasztani,
ha erre van mód vagy a nyákon van kihagyott furat ahol a helye.
Castlecreation szabályzóknál már gyárilag rajta van, de spórolnak mert nagyon kivan hegyezve 0,5v alul méretezve ott is.
12S konfigurációknál már számít ez is.
Ekkora gépnél, ahol 80A terveztél használni repülőgépnél ez a hátramenet biztosan nem fog menni. Az autós szabályzókban van értelme.
Repülőgépnél olyan terhelést kapna full pozitív pitchről negatívba huzzáskor, hogy széttörik minden.
Ez a mód lenne a 4D mód, amikor 3D/4D repülőgépekkel kis gépekkel művelik ez a 16A/25A szabályzó már létezik, ahol
megoldották, hogy a szabályzó ne égjen le itt van: https://rcmodell.com/shop/product_info. ... ts_id/6663
A szabályzón egy kis gombbal, kell váltani a 3D vagy 4D módot. Tervezik már egy éve, hogy csinálnak nagyobbat is de még nincs.
Egyébként a 4D módhoz speciális repülőgép program kell a rádióban. Olyan gázgörbét kell csinálni, ami nagy titok!
Egyébként annyi, hogy gázkar közép állása a 0 gáz , ezt már eleve meg kell tanítani a szabályzónak.
Ami fontos, hogy 5-10% nulla gáz pontot kell hagyni középen ahova odanézés nélkül is oda tudod mozgatni a gázkart.
Ez azért kell, hogy mikro idő amíg egyik irány átáll a másik irányba.
Régen, amikor még nem voltak ilyen szabályzók, akkor ezalatt a nyugvó pillanatban váltottunk pozitívról negatív pitchre, hogy ne legyen
terhelés a légcsavaron vagy helikopter farok mechanikán, amit egy szervó mozgatott.
Ha nincs ilyen pillanat, akkor a farok mechanika be tud ragadni közép állásban nulla pitch.
S se előre se hátra és biztos törés. Amúgy nulla pitchnél elég nagy lesz a fordulatszám.
Ha rendes légcsavar van, akkor nem ugyan annyit húz előre mint hátra.
Ezért vannak a speciális 4D propellerek: https://rcmodell.com/shop/advanced_sear ... 4D&x=0&y=0
Ezek után kizárt, hogy a kavan 80A szabályzója 4D szabályzó lenne

Ami igaz minden brushless szabályzóra, két kábel bármelyikének felcserélése motor oldalon a másik irányba fogj forgatni a motort.
+36-30-921-0009
https://rcmodell.com
https://rcmodell.com