A Graupner által gyártott, jól ismert Trainer 400 került fel a munkaasztalra.
Pár évet repült metiles motorral, ami gazdagon látható is volt rajta.
A fólia ki volt szakadozva, a szárnyvégeken levő műanyagok repedezettek, töröttek voltak
Na, de hogyan is került hozzám a repcsi, illetve az állapotáról szóló videótartalmat az alábbi linken, a You Tube csatornámon megtekinthetitek:
Trainer 400 (Graupner) restaurálása
- RC Bandit
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2025 jún. 05, 07:21 am
- Tartózkodási hely: Óbecse, Szerbia
- Kapcsolat:
Trainer 400 (Graupner) restaurálása
Mindennek ami repül, van egy kellemetlen tulajdonsága, hogy leeshet...
- RC Bandit
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2025 jún. 05, 07:21 am
- Tartózkodási hely: Óbecse, Szerbia
- Kapcsolat:
Re: Trainer 400 (Graupner) restaurálása
Pár fotó és leíráas a részletekről.
A törzsben egy szevó maradt beépítve. Maga a szervó pad kidolgozása is véleményes
A szárnyban is egy központi szervó volt, ami mindkét csűrőt mozgatja
Metiles motorral reptették, a motortartó bakot aluminiumból gyártották le
A törzsben egy szevó maradt beépítve. Maga a szervó pad kidolgozása is véleményes
A szárnyban is egy központi szervó volt, ami mindkét csűrőt mozgatja
Metiles motorral reptették, a motortartó bakot aluminiumból gyártották le
Mindennek ami repül, van egy kellemetlen tulajdonsága, hogy leeshet...
- RC Bandit
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2025 jún. 05, 07:21 am
- Tartózkodási hely: Óbecse, Szerbia
- Kapcsolat:
Re: Trainer 400 (Graupner) restaurálása
A tűzfal mögött helyezkedett el a tartály, majd itt lesz hozzáférés az akksihoz
A szárnyvégeken levő műanyagborítások igen rossz, töredezett állapotban voltak
A kerekek mérete sem túl nagy, szerintem ezek is cserélve lesznek
A szárnyvégeken levő műanyagborítások igen rossz, töredezett állapotban voltak
A kerekek mérete sem túl nagy, szerintem ezek is cserélve lesznek
Mindennek ami repül, van egy kellemetlen tulajdonsága, hogy leeshet...
- RC Bandit
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2025 jún. 05, 07:21 am
- Tartózkodási hely: Óbecse, Szerbia
- Kapcsolat:
Re: Trainer 400 (Graupner) restaurálása
A munkát, a repülő darabokra szedésével kezdtem
A fólia leszedése volt az igazi kihívás, mert mint már másik repülőknél is, itt is öntapadós fólia volt rajta amit még rá is vasaltak. Több helyen a metiltől ragadós volt az egész. Egy csomó munkaóra ment el csak a fólia lebontására
A felületek ragasztómentesítése is egy kihívás volt. Nitrós oldószert kellett használni több helyen is. Közben a törzsre visszaragasztottam a fellazult palánkokat.
A fólia leszedése volt az igazi kihívás, mert mint már másik repülőknél is, itt is öntapadós fólia volt rajta amit még rá is vasaltak. Több helyen a metiltől ragadós volt az egész. Egy csomó munkaóra ment el csak a fólia lebontására
A felületek ragasztómentesítése is egy kihívás volt. Nitrós oldószert kellett használni több helyen is. Közben a törzsre visszaragasztottam a fellazult palánkokat.
Mindennek ami repül, van egy kellemetlen tulajdonsága, hogy leeshet...
- RC Bandit
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2025 jún. 05, 07:21 am
- Tartózkodási hely: Óbecse, Szerbia
- Kapcsolat:
Re: Trainer 400 (Graupner) restaurálása
A következő lépésben visszaragasztottam a függőleges és vízszintes vezérsíkokat
Amig száradt a ragasztó, megoldottam a pocsék állapotban levő műanyag szárnyvégeket
Amig száradt a ragasztó, megoldottam a pocsék állapotban levő műanyag szárnyvégeket
Mindennek ami repül, van egy kellemetlen tulajdonsága, hogy leeshet...
- RC Bandit
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2025 jún. 05, 07:21 am
- Tartózkodási hely: Óbecse, Szerbia
- Kapcsolat:
Re: Trainer 400 (Graupner) restaurálása
Ezzel a fa munka 95%-a meg van oldva
Íme a videó második része is:
Íme a videó második része is:
Mindennek ami repül, van egy kellemetlen tulajdonsága, hogy leeshet...